Buenas dias.

Hallo Belgie,

ik ben hier nu al even en terwijl we hier nog buenas dias zeggen, is het bij jullie al buenas tardes. Ik moet zeggen, het spaans begint te vlotten, ik kan toch hier en daar al een klein gesprekje aanknoppen en tracht vooral veel te oefenen. Dit is wel niet altijd zo evident, want dan kom je thuis na vier uur les en moet je weer die inspanning leveren om jezelf verstaanbaar te maken bij je gastgezin. Nuja gezin er is hier eigenlijk enkel Nancy, die in de 70 is en haar moeder die in de 90 is. Verder ben ik hier de enige in huis buiten de naschools bezoekje van kleinzoon Fabio en het ontelbaar aantal vermoedelijke familieleden die uren per dag spenderen bij de grootmoeder op kamer. Oja en er is ook nog de schuchtere Lourdes, die zo wat in staat voor het huishouden, maar niet voor de onderbroeken, die moet je zelf wassen! Dusja zo alleen ben ik hier nu wel niet, maar in tegenstelling tot andere gastgezinnen zijn er hier geen andere studenten/reizigers dus das mss wel een beetje jammer; maar Nancy is echt een super lieve vrouw die er 100% voor gaat. Ze doen hier ook echt hun best om lekker eten op tafel te zetten, 's morgens krijg ik altijd platte kleine broodjes met confituur en 's middags is er al aaaaaltijd eerst giant mais en daarna soep en daarna een warme maaltijd en 's avonds een eitje of pannenkoeken fzo, dus hé niet slecht ee! Nuja kmoet er wel bij zeggen dat ze hier fan zijn van het vlees voor s middags de avond voordien al klaar te leggen in de keuken op het aanrecht, kwestie dat op temperatuur kan komen zkr ... En ben gisteren dan ook ziek gevallen :( Salmonella, meet faye.

Op school ben ik ondertussen aan mijn laatste week Spaans begonnen en hoewel die vier uur meestal wel vlot passeren, ben ik ergens toch blij dat het er bijna op zit, ik moet zeggen het is eigenlijk nog snel gegaan. Volgende week ga ik dan ook een stukje Peru verkennen en ga ik een ganse week reizen. Ik ga met de bus onder andere naar Lake Titicaca en ik ga vliegen over de Nazcalines, twee dingen waar ik echt wel naar verlang, daarna keer ik trg naar Cusco en moet ik nog vier weken aan de slag als vrijwilliger.

Aan het begin zag ik alles eerlijk gezegd echt niet zitten en wou ik het liefst zo snel mogelijk naar huis, daar kwam gelukkig verandering in toen ik hier twee andere studenten leerde kennen die een afzonderlijk traject volgen en die jammergenoeg ook al naar huis zijn. De overige studenten op school zijn allemaal rond 18 en dat leeftijdsverschil merk ik jammergenoeg wel, ik vind net zoals het echte leven op de middelbare school moeilijk aansluiting bij de groep. Dus een echt travelbuddy heb ik hier nog steeds niet gevonden, maar goed daar kunnen we nu niet veel aan veranderen.

Ik heb wel al een hele reeks aan uitstappen gedaan en heb echt al veel in en rond de buurt van Cusco bezocht. De ene uitstap al wat succesvoller of de andere...ik ben gaan quadbiken (das ni faye-proof). De gids eeft me dan ma vannachter bij hem gezet en zo had ik mijn prive chauffeur, het landschap van The Sacred Valley was echt super mooi en daar heb ik toen ook enorm van genoten! Ik heb ook al de Valle Sur bezocht, die was ook super mooi, die foto's kunnen jullie allemaal trg vinden hier op de blog. Verder ben ik ook wat ruïnes in en rond de stad gaan bezoeken die waren ook allemaal heel mooi alleen ben ik er toen in geslaagd men groep kwijt te raken of de groep is er in geslaagd niet op mij te wachten met als gevolg dat ik daar plots stond. Ik heb toen maar een taxi genomen en de rest van de excursie die ik normaal in groep ging afleggen, alleen gedaan ... Het kan ook maar weer bij 1 iemand gebeuren zeker ...

Aja en de kers op de taart zoals ze het zo graag omschrijven in de reisgidsen, Machu Picchu ben ik ook al gaan bezoeken! De ruïnes op zich waren nu niet zo spectaculair, maar het landschap waarin ze liggen is onvoorstelbaar prachtig. Je zit echt meer dan 2000m hoog tussen te wolken in een nog volledig intacte stad uit de 15de eeuw. Echt super. Machu Picchu was al altijd iets wat ik wou bezoeken en dit is afgelopen weekend dan ook eindelijk gebeurt, dus ik kan inderdaad niet meer zeggen dan super! De reden waarom ik oorspronkelijk er ook voor gekozen had om naar Peru te komen om Spaans te leren was dan ook Machu Picchu. Verder kijk ik nu ook enorm uit naar de rest van het land en daarna zien we dan wel weer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!