El fin de mi viaje.

Mijn laatste week in Peru sluit ik af met een kleine rondreis.


  1. Cusco - Arequipa, waar ik een Trek heb gedaan in Canon del Colca.
  2. Arequipa - Nasca, waar ik over de Nasca Lines vloog (Ancient Alien Theory)!
  3. Nasca - Huacachina, gaan sandboarden in de woestijn, gelukkig Faye-proof
  4. Huacachina - Paracas, bootje varen naar de Islas Ballestas, penguines !!
  5. Paracas - Lima, back to the capital.
En zo zit het er het bijna op voor mij, diegene die mij van wat dichter bij gevolgd hebben, zullen ongetwijfeld niet van hun stoel vallen als ik nu zeg dat ik eigenlijk wel blij ben dat ik bijna terug thuis ben. Ik heb er toch een aantal moeilijk momenten opzitten en dit had vooral te maken denk ik dan omdat ik nooit echt mensen ben tegen gekomen bij mij wie ik mij 100% op mijn gemak voelde. Ik ben nogal een social bee en het soms gebrek aan sociaal contact maakten deze reis wel wat moeilijk voor mij. Dit kwam ook vooral omdat ik in een gastgezin sliep, tijdens mijn vorige reizen ben ik nooit echt alleen geweest en had ik altijd super roommates, nu zat ik uiteindelijk 's altijd alleen op mijn kamer. Niet dat ik hier een kluizenaar was ofzo, het merendeel van de avonden ging ik wel uit eten met collega studenten van de school, maar alleen in zo en gastgezin is toch niks voor mij. Zeker niet als je er rekening meehoudt dat ik het laatste anderhalf jaar ook mijn eigen appartement had. Als je dat gevoel van vrijheid dan opeens moet inwisselen, want je kan bv niet echt in je onderbroek naar het toilet, gohja dan weegt dat soms toch wel al eens door. Je bent nooit echt aan je gemak, plus ook ja, in vergelijking met vorige reizen ben ik nu ook al "iets ouder" en iets meer gehecht aan bepaalde zaken in Brugge. Als je Brugge dan vergelijk met Cusco, hoewel het de culturele hoofdstad van Zuid-Amerika is, moet ik toegeven dat het niet echt mijn soort stad is. Cusco is super mooi en heeft zijn charme, maar er is niet echt een plaats waar je tot rust kunt komen. Kort gezegd ik miste wat natuur in mijn omgeving ( je kent me he, hele dagen met mijn verrekijker int bos in belgie anders ... )
Soit, ik lijk hier nu alleen maar te zagen, ik heb er uiteindelijk negen heel leerrijke weken opzitten en ondanks alle tegenslagen, ga ik later toch wel kun terugblikken op een mooi reis. Ik ben blij dat ik volgehouden heb en doorgeploeterd heb. Dit was nu de derde keer dat ik op "grote reis" vertrok en het was echt wel weer totaal anders of de vorige keren en dat maakt natuurlijk dat reizen boeiend blijft. Ik kan mij ondertussen nu toch al relatief goed verhelpen in het Spaans, ik spreek het belange niet vloeiend, ma versta meestal wel alles en kan conversatie maken. Onlangs nog met een Argentijn zitten babbelen en met een beetje moeite en wat trager spreken, verstonden we elkaar. Dus how echt wel leuk nu dat ik wat Spaans kan. Ook het vrijwilligerswerk vond ik heel fijn om te doen (ga wel nooit met een organisatie aan de slag als vrijwilliger, want das e dikke vette ripoff!)
Ik heb echt ook wel weer een heel pak nieuwe dingen ontdekt en bezocht. Ik heb echt getracht om tijdens mijn negen weken hier zoveel mogelijk te zien en te doen en ik kan toch wel zeggen: MISSIE GESLAAGD. Ik heb in de Amazone gezeten, ik heb over Nasca Lines gevlogen, ik ben gaan sandboarden in de woestijn, ik heb op het hoogste meer in de wereld gevaren, ik heb condors en pinguïns gezien, ik heb dusd ruïnes gezien met als summun Machu Picchu en nog zoveeeel meer :)
Nu wordt het dus tijd om terug naar huis te gaan, met weer een pak herinneringen en ervaringen erbij en niet te vergeten de kennis van een nieuwe taal en cultuur. Jammergenoeg geen echte vrienden voor het leven erbij gemaakt, maar op die manier des te meer leren appreciëren wat ik thuis heb. Ik ga in de toekomst zeker nog reizen, alhoewel dat ik betwijfel dat dit nog alleen zal zijn. Ik heb toch behoorlijk wat obstakels onderweg alleen moeten overwinnen en dat is niet altijd even gemakkelijk. Ik heb de input van een medereiziger gemist en kan dus alleen maar besluiten dat de volgende grote reis met twee zal zijn. Ik ben er ook nog niet uit of ik nog zal terug keren naar Zuid-Amerika, ik heb hier niet echt mijn hart verloren. Het Spaans is leuk en de cultuur boeiend, maar met tijd toch iets te asociaal/luid/vermoeiend/.. Ik voel me voorlopig dus eerder geroepen om terug naar Afrika of Zuid-Oost Azië te gaan.
We zullen wel zien he! Bedankt voor de vele reacties en steun van iedereen en tot de volgende ! X

Reacties

Reacties

Chris

O, Faye verlang al tegen dat je terugbent.Wetend dat je enorm zal genieten van het 'thuis-gevoel'.Weer in je eigen nestje en........met een ervaring voor het leven erbij!!!
Super meid.X

grote zus

See you soon kokkenei whoop whoop xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!